HubSpotin asiakaskeskeiset hyödyt 2/3 - Markkinointipäällikkö
Eri rooleissa toimivat avainhenkilöt etsivät usein järjestelmiltä erilaisia asioita, työkaluja ja raportteja. HubSpot tarjoaa modernina maailmanluokan CRM-järjestelmänä jokaiselle jotakin, joten päätimme koota yhteen blogisarjaan näkemyksiä HubSpotista hieman eri rooleissa työskentelevien näkökulmasta. Tässä blogissa avaamme markkinointipäällikön näkemyksiä HubSpotin hyödyistä.
Mitä konkreettisia arjen hyötyjä HubSpot tarjoaa markkinoinnista vastaavalle?
– Markkinointi on usein hähmyiseksi tai vaikeasti mitattavaksi leimattu liiketoiminnan osa-alue. Pahimmillaan se nähdään täysin erillisenä muusta liiketoiminnasta tai pelkkänä kulueränä. HubSpot auttoi meitä kytkemään markkinoinnin vahvasti osaksi koko yrityksemme strategiaa, kirkastamaan oikeanlaiset mittarit ja kerättävän datan, tekemään ketteriä markkinoinnin kokeiluja sekä yhdistämään markkinoinnin datan myyntiin ja asiakkuudenhoitoon sekä toisinpäin.
– Markkinointipäällikkö käyttää HubSpotia päivittäisessä työssään eikä sen käyttöönoton jälkeen kaipaa muita järjestelmiä. HubSpot tarjoaa selkeämmän näkymän liidiputken alkupäähän eli siihen, mikä potentiaalisia asiakkaita puhututtaa, mitkä asiat resonoivat missäkin kohderyhmässä ja mitkä kokeilut aidosti datan valossa toimivat ja mitkä eivät. Se myös auttaa huomaamaan pullonkaulat markkinoinnin ja myynnin välillä. Eli onko haasteena markkinoinnin tuottama liian pieni näkyvyys, myynnin vaikuttavuus tapaamisissa vai jokin täysin muu? Näiden avulla on myös helpompi allokoida budjettia ja ajankäyttöä kaikkein tärkeimpiin toimiin sekä kirkastaa strategisia painopisteitä.
– Ennen meillä oli käytössä monia markkinoinnin järjestelmiä, tieto pirstaloitui niiden välille eikä markkinointitiimin ulkopuolella olevat avainhenkilöt päässeet dataan kätevästi käsiksi. Nyt olemme yhdistäneet toimintojamme ja saaneet erinomaisia tuloksia. Paljon on vielä kehitettävää, mutta niin on aina dynaamisessa markkinassa ja liiketoiminnassa ylipäätään.
Miksi asiakkaamme ottavat HubSpotin mielellään käyttöönsä?
– Oman käyttöönottomme ja kokeilumme jälkeen huomasimme nopeasti, että HubSpotin kaltaiselle järjestelmälle on varmasti tarvetta myös asiakaskunnassamme. Niinpä ryhdyimme sertifioiduksi HubSpot kumppaniksi ja tarjoamme avaimet käteen periaatteella HubSpotin käyttöönoton, rakentamisen ja jatkokonsultoinnin myös asiakkaillemme. Poikkeamme tavallisista HubSpot kumppaneista monipuolisella osaamisellamme; eli kytkemme yhteen teknisen käyttöönoton ja aidon liiketoimintaymmärryksen. Näiden avulla rakennamme juuri teidän tarpeitanne palvelevan kokonaisuuden.
HubSpot on helpottanut pitkäjänteisempää ajattelua, arjen markkinointitoimenpiteiden pyörittämistä ja mahdollistanut erilaisten kokeilujen tekemisen huomattavasti ketterämmin.
Olemme saaneet arvokasta asiakasymmärrystä, kaksinkertaistaneet liidituotantomme sekä tehostaneet ja helpottaneet toimintojamme niin markkinoinnissa, myynnissä kuin asiakkuudenhoidossakin. En vaihtaisi HubSpotia enää pois, sillä kaiken lisäksi se kasvaa meidän tarpeidemme mukana. Eli lisenssitasoja on helppo nostaa tarvittaessa eikä toisia järjestelmiä tarvitse kytkeä mukaan kasvun kiihtyessä. Kaikin puolin helppokäyttöinen ja räätälöitävissä oleva markkinoinnin, myynnin ja asiakkuudenhoidon järjestelmä. Mikäs sen parempaa?
-Markkinointipäällikkö
HubSpotin asiakaskeskeiset hyödyt
Haastattelimme kolmea asiantuntijaa HubSpotin asiakaskeskeisistä hyödyistä. Paneuduimme hyötyihin toimitusjohtajan, myyntipäällikön ja markkinointipäällikön näkökulmasta.
HubSpot markkinointiin, myyntiin ja asiakkuuksien hoitoon
HubSpot on tehokas työkalu yrityksille, jotka haluavat tehostaa markkinointiaan, myyntiään ja asiakassuhteiden hallintaansa (CRM). Sen avulla yritys voi automatisoida markkinointikampanjoita, hallita asiakkuuksia ja seurata myyntiputkea, mikä parantaa asiakaskokemusta ja lisää myyntitehokkuutta. HubSpot on yrityksille, jotka tavoittelevat kasvua ja haluavat parantaa asiakaslähtöisyyttään.