image Tapahtuma
OKR -mallin soveltamisen topit, flopit ja opit
image Muutosvastarintaa? Työntekijäsi saattavat olla oikeassa

Ota yhteyttä

    Miten voimme olla avuksi?


    Myyntipäällikkö
    HubSpotin asiakaskeskeiset hyödyt

    HubSpotin asiakaskeskeiset hyödyt 3/3 - Myyntipäällikkö

    Eri rooleissa toimivat avainhenkilöt etsivät usein järjestelmiltä erilaisia asioita, työkaluja ja raportteja. HubSpot tarjoaa modernina maailmanluokan CRM-järjestelmänä jokaiselle jotakin, joten päätimme koota yhteen blogisarjaan näkemyksiä HubSpotista hieman eri rooleissa työskentelevien näkökulmasta. Tässä blogissa avaamme myyntityötä tekevän avainhenkilön näkemyksiä HubSpotin hyödyistä.

    Mitä konkreettisia arjen hyötyjä HubSpot tarjoaa myyntityötä tekevälle?

    – Myyjän on tärkeää löytää ratkaisu asiakkaiden kulloisiinkin tarpeisiin. HubSpot auttaa myyntimahdollisuuksien saavuttamisessa, sillä se tarjoaa myyjille valmiita liidejä tai prospekteja myyntityön tueksi. Myyjä saa helposti HubSpotin kautta tietoa asiakkaidensa käyttäytymisestä sekä teemoista, jotka puhuttavat esimerkiksi verkkosivuilla. Näin kontaktoiminen on tehokkaampaa ja kohdennetumpaa. HubSpot antaa syvällisempää ymmärrystä asiakkaan ostopolusta ja niistä sisällöistä, jotka ovat polun eri vaiheissa puhutelleet asiakasta eniten. Myyntimahdollisuudet avautuvat siis HubSpotin kautta myyjälle aivan eri tavalla.

    – HubSpot mahdollistaa yhdeltä näkymältä koko myyntikokonaisuuden hahmottamisen asiakaskohtaisista avaintiedoista, kuten yrityksen päätöksentekijöistä, avoimista tarjouskannoista, dokumenteista sekä muistiinpanoista ja aktiviteeteista. HubSpotissa on myös mahdollista muodostaa monenlaisia raportteja esimerkiksi myynnin aktiivisuuden, tuloksellisuuden, eri asiakasryhmissä onnistumisen, henkilökohtaisen myynnin tai koko tiimin myynnin seurannaksi, joka mahdollistaa myös markkinoinnin kohdennettavuuden kannalta merkittävää dataa. Halutunlaisten raporttien avulla HubSpotissa on mahdollista muokata käyttöliittymät ja näkymät omia tarpeita vastaavaksi sekä muodostaa myyntikampanjalistoja soittoa ja markkinointia varten.

    – HubSpot on siis merkittävä väline myynnin kokonaisuuden järkevöittämisessä. Se on mahdollista integroida yhteen oman sähköpostin kanssa, jolloin haluamasi tiedot tulevat myös sähköpostista näkyviin. Eli tiettyjä asioita ei tarvitse tehdä kahta kertaa eri paikoissa. Asiakkuuksien etenemisestä ja eri kampanjoiden tilanteista saa tärkeää dataa, jotta osataan analysoida onnistumisia ja epäonnistumisia sekä kehittää toimintaa niiden pohjalta.

     

    Miksi asiakkaamme ottavat HubSpotin mielellään käyttöönsä?

    – Koska HubSpotin käyttäminen on helppoa, räätälöitävissä tarpeiden mukaan sekä mahdollistaa myynnin ja markkinoinnin liittämisen yhdeksi kokonaisuudeksi, asiakkaamme kokevat järjestelmän yhtä hyödylliseksi kuin me itsekin. HubSpotissa maksetaan siitä, mitä tarvitaan ja monipuolinen lisenssivalikoima mahdollistaakin järjestelmän laajentamisen juuri omien tarpeiden mukaiseksi. Käyttämisessä ei makseta turhasta ja perustoiminnot saa HubSpotissa käyttöön jopa ilmaiseksi. Se on selainpohjainen ja käytettävissä missä vain päätelaitteista riippumatta. Mobiilisovellus mahdollistaa asiakkuuksien tietojen tarkistamisen ketterästi vaikka matkalla myyntitapaamiseen!

    HubSpot mahdollistaa asiakastiedon hallinnan järkevöittämisen ja saavutettavuuden yhdessä paikassa koko tiimin kesken. Se on merkittävä edistysaskel monen yrityksen vanhaan asiakashallintajärjestelmään, joka usein tarkoittaa Exceliä.

    – HubSpotin käyttöönottaminen on kumppanin kanssa helppoa eikä se vaadi tietotekniikan mustaa vyötä. Me Balentorilla tarjoamme palveluna HubSpotin käyttöönottoa, joka sisältää teknisen puolen, liiketoimintanne mukaan räätälöitävät pohjat ja käytön perehdytyksen. HubSpotin etuja ovat siis helppokäyttöisyys, räätälöitävyys sekä sen mahdollistama markkinoinnin, myynnin ja asiakkuudenhoidon yhteen liittäminen.


    -Myyntipäällikkö

    HubSpot

    HubSpot markkinointiin, myyntiin ja asiakkuuksien hoitoon

    HubSpot on tehokas työkalu yrityksille, jotka haluavat tehostaa markkinointiaan, myyntiään ja asiakassuhteiden hallintaansa (CRM). Sen avulla yritys voi automatisoida markkinointikampanjoita, hallita asiakkuuksia ja seurata myyntiputkea, mikä parantaa asiakaskokemusta ja lisää myyntitehokkuutta. HubSpot on yrityksille, jotka tavoittelevat kasvua ja haluavat parantaa asiakaslähtöisyyttään.

    Avatar photo
    Balentor
    Me olemme kumppanisi muutoksessa ja kehityksessä. Autamme asiakkaitamme saavuttamaan päämääränsä toteuttamalla laajoja kehitysohjelmia, räätälöityjä täsmävalmennuksia sekä tutkimuksia ja arviointeja. Toimimme erityisesti johtamisen, asiakaskokemuksen, myynnin sekä työyhteisön kehittämisen alueilla.
    Kirjoitukseen liittyvät
    • Kaikki
    • Kirjoittajan
    • Kategorian
    • Tagien mukaan