Ota yhteyttä

    Miten voimme olla avuksi?


    Asiakasanalytiikka

    Tutkimus- ja konsultointipalvelut

    Datasta käytännön tavoitteisiin ja toimenpiteisiin

    Asiakasanalytiikka hyödyntää dataa asiakaskäyttäytymisen ymmärtämiseen ja liiketoiminnan parantamiseen. Se auttaa tunnistamaan asiakkaiden mieltymyksiä ja ennustamaan ostopäätöksiä. Analytiikan avulla voidaan räätälöidä markkinointistrategioita, parantaa asiakaskokemusta ja segmentoida asiakkaita.

    Asiakasanalytiikka perustuu datan analysointiin ja hyödyntämiseen asiakaskäyttäytymisen ymmärtämiseksi. Se tarjoaa syvällistä tietoa siitä, miten asiakkaat vuorovaikuttavat yrityksen kanssa, millaisia tuotteita tai palveluita he hakevat ja miten he tekevät ostopäätöksiä. Tämän pohjalta kyetään tunnistamaan trendejä, ennakoimaan asiakkaiden tarpeita ja ennustamaan kehitystoimenpiteiden vaikutuksia. Kokonaisuudessaan asiakasanalytiikka toimii arvokkaana työkaluna liiketoiminnan kehittämisessä ja kilpailuedun saavuttamisessa.

    Tyypillisiä organisaatioiden haasteita

    • Miten vahvistaa asiakkaiden suositteluhalukkuutta?
    • Miten vahvistaa asiakasuskollisuutta ja -pysyvyyttä?
    • Miten asioinnin sujuvuutta voidaan parhaiten kehittää?
    • Mistä tekijöistä syntyy paras brändimielikuva?

    Miksi asiakasanalytiikka?

    Kaikkea ei voi kehittää yhtä aikaa. Resurssien rajallisuuden takia on tärkeää tunnistaa vaikuttavimmat toimenpiteet ja keskittyä niihin. Asiakkaiden nimeämät kehityskohteet eivät välttämättä ole vahvimmat vaikuttavat tekijät. Tämän takia kehityskohteet kannattaa validoida analytiikan tuottaman tiedon pohjalta.

    Me autamme sinua tässä. Tunnistamme datasta ihmissilmälle näkymättömiä ilmiöitä ja syy-seuraus -suhteita, joiden pohjalta laadimme toimenpidesuositukset.

    Asiakasanalytiikka pähkinänkuoressa

    Tunnista

    Tunnista tärkeimmät vaikuttavat tekijät.

    Arvioi

    Arvioi vaikutuksen voimakkuus.

    Toimi

    Suunnittele toimenpiteet tärkeimpien tekijöiden kehittämiseksi.

    Ota yhteyttä

    Meeri Martimo
    Tutkimus- ja kehitysasiantuntija
    050 411 1899
    meeri.martimo@balentor.fi

    Jouni Kahelin
    Tutkimusjohtaja
    0400 894 959
    jouni.kahelin@balentor.fi