Asiakastyytyväisyyskysely
Asiakastyytyväisyyskysely
Tyytyväiset asiakkaat ovat liiketoiminnan ydin, joten asiakastyytyväisyyteen panostaminen on todella tärkeää. Kun kaikki muu on kopioitavissa, on asiakastyytyväisyys yrityksen tärkein kilpailukeino.
Asiakastyytyväisyyskyselymme kertoo selkeästi, mihin asiakkaanne ovat tyytyväisiä ja mihin eivät. Kehityskohteiden tunnistaminen asiakastyytyväisyyden osalta on oleellista, mutta aivan yhtä tärkeää on tietää ne asiat, joihin asiakkaanne ovat tyytyväisiä – ne kun toimivat yrityksenne kilpailuetuina, joita voidaan edelleen vahvistaa.
Asiakastyytyväisyyden parantaminen vaatii selkeän kuvan lähtötilanteesta
On totta, että perinteinen, parin vuoden välein tehtävä, asiakastyytyväisyyskysely on monilta osin historiaa. Asiakastyytyväisyyden mittaaminen vain mittaamisen vuoksi harvoin edistää yrityksen liiketoimintaa, mutta kokonaisvaltaisen asiakaskokemuksen kehittämisessä asiakastyytyväisyyskyselyllä on merkittävä rooli. Kun asiakastyytyväisyyden mittaaminen saadaan liitettyä strategisiin tavoitteisiin, voidaan liiketoiminnan kehittämistä suunnata todennettujen tulosten pohjalta – asiakastyytyväisyyden parantaminen ilman selvää kuvaa lähtötilanteesta on käytännössä mahdotonta.
Asiakastyytyväisyyskyselylomake vaatii säännöllistä päivittämistä
Usein asiakastyytyväisyyskysely tehdään samalla kyselyrungolla, jota on käytetty aikojen alusta asti. Ennen tutkimuksen aloittamista on syytä varmistaa, että kyselyn sisältö on päivitetty tähän aikaan, kysely mittaa oikeita asioita ja palvelee sekä asiakasta että liiketoimintaanne:
- Tutkitaanko oikeaa kohderyhmää, oikeata asiakassegmenttiä ja oikeassa asiakkuuden vaiheessa?
- Mitataanko asiakkaiden kokemusta ja tulevaisuuden odotuksia?
- Onko uusien palvelukanavien muutos huomioitu kyselyssä?
Me toteutamme asiakastyytyväisyyskyselyn nopeasti ja helposti sekä räätälöimme kyselyn sisällön tarpeidenne mukaan. Tutkimus toteutetaan sähköisiä kyselyitä hyödyntäen. Saatte käyttöönne yksityiskohtaisen raportin, joka koostetaan tutkimustuloksista. Lisäksi luomme tuloksien pohjalta havainnollistavan analyysin jatkokäyttöä varten ja johtamisen tueksi.
Ota yhteyttä
Jouni Kahelin
Tutkimusjohtaja
0400 894 959
jouni.kahelin@balentor.fi
Lue lisää tutkimus- ja konsultointipalveluiden hyödyntämisestä muutoksen vauhdittamisessa
Tutustu asiakascaseihimme
Asiakastutkimus ja myyjäarviointi referenssejä
Olemme toimineet yli 20 vuoden ajan lukuisten yritysten kehityskumppanina.
Kumppaneitamme tutkimus- ja konsultointipalveluissa
Innovatiivinen kumppani SHL mahdollistaa oivalluttavia ratkaisuja liiketoiminnan kehittämiseen.
Maailmanluokan kumppani Fuel50 tuo vauhtia strategiseen osaamisen kehittämiseen ja muutokseen.
Strateginen tekoäly osana liiketoiminnan kehittämistä luo lähes epäreilua kilpailuetua.