Törmään usein asiakastutkimusten osalta siihen, että tutkimuksen kautta on havaittu tietyt selkeät kehityskohteet, mutta tutkimus ei kerro mitä asiakkaat odottavat tunnistettujen asioiden osalta.
Aika tyypillinen kehityskohde on esimerkiksi palvelutarjonnan vastaavuus tarpeeseen. Mikäli kokemus on tämän osalta alhainen, voi se tarkoittaa asiakkaan näkökulmasta sitä, että asiakkaat tarvitsivat kokonaan uusia palveluita, nykyiset palvelut eivät ole riittävän kattavia tai peruspalvelut ovat ylimitoitettuja suhteessa tarpeisiin.
Yhdistämällä asiakastutkimuksessa fiksusti eri tutkimusmenetelmiä, päästään kiinni kokemuksen taustalla vaikuttaviin juurisyihin ja tällöin pystytään myös kohdentamaan toimenpiteet oikein. Heikommin toteutettuna tutkimus tuottaa enemmän kysymyksiä kuin ratkaisuja. Tuottaako teidän asiakastutkimus riittävän tarkkaa tietoa kokemuksen taustalla vaikuttavista syy-seuraussuhteista ja konkreettisia ehdotuksia näiden osalta?
Balentor tuottaa perustutkimusten ohella tavoitteiden ja strategian mukaisesti räätälöityjä tutkimuksia, joiden avulla voidaan tunnistaa olennaisimmat muutostarpeet ja seurata kehittymistä niiden osalta.
Tutustu tarkemmin lähestymistapaamme https://www.balentor.fi/strateginen-asiakastutkimus
Heräsikö ajatuksia? Ota yhteyttä, niin keskustellaan aiheesta tarkemmin!
Jouni Kahelin
Tutkimusjohtaja
0400 894 959
jouni.kahelin@balentor.fi
Lue lisää asiakkuuksista
Ota yhteyttä Keskustellaan teidän tarpeistanne asiakkuuksien saralla.
Kerro hieman tilanteestanne ja tavoitteistanne, niin räätälöidään teille sopiva kokonaisuus yhdessä.