Haluatko kasvattaa osaamista myynnin ja markkinoinnin johtamisesta?
Haku ELY-keskuksen tukemiin markkinoinnin ja asiakkuuksien johtamisen kehitysohjelmiin on alkanut!
Katso alueesi ohjelma ja ilmoittaudu nopeasti, sillä paikkoja on vain rajoitettu määrä.
Hyvä yrityspäättäjä,
Me tiedämme, että yrityksen myynnin ja markkinoinnin johtaminen voi olla vaikeaa. Muuttuneessa maailmantilanteessa, jossa inflaatio kiristyy, kustannukset nousevat ja kilpailu kasvaa, on vaikeaa päättää, mitä pitäisi tehdä seuraavaksi.
Digitalisaatio ja asiakkaiden ostokäyttäytymisen muutos on muuttanut markkinoinnin ja myynnin luonnetta pysyvästi. Myynnin, markkinoinnin ja asiakkuuksien johtamisen tulee olla kokonaisuus, jolloin yrittäjien ja yrityspäättäjien pitää oppia uusia, moderneja taitoja johtaa yrityksen kehitystä ja kannattavuutta.
Me Balentorilla haastamme sinut mukaan ELY-keskuksen tukemaan kehitysohjelmaan, jossa opit näitä uusia taitoja. Supersuosittu kehitysohjelma on muotoiltu vastaamaan juuri tämän päivän yrittäjien ja yrityspäättäjien kasvun haasteisiin.
ELY-keskuksen tukemia kehitysohjelmia on tarjolla vain rajoitettu määrä ja haku valmennusohjelmiin on auki NYT. Toimi siis nopeasti ja tee hakemus valmennusohjelmaan jo tänään!
Käynnissä olevat ja alkavat ohjelmat:
Käynnissä olevat ohjelmat
- Pirkanmaa – Tampere
26.9.2023-17.1.2024
- Keski-Suomi – Jyväskylä
3.10.2023-2.2.2024
- Varsinais-Suomi – Turku
31.10.2023-8.3.2024
- Etelä-, Keski-Pohjanmaa ja Pohjanmaa – Seinäjoki
21.11.2023-3.4.2024
- Satakunta – Pori
12.12.2023-17.4.2024
ELY rahoittaa 70% osallistumismaksusta, yrityksellesi jäävä hinta on vain yhteensä 1590 EUR (+ alv. 24%) / osallistuja.
Ja tämän kaiken sillä saat…
Tutustu valmennuspäivien aiheisiin
Tässä valmennuskokonaisuudessa laadit yrityksellesi myynnin, markkinoinnin ja asiakkuuksien strategian, jonka avulla hahmotat selkeästi yrityksesi liiketoiminnalliset tavoitteet ja suuntaviivat. Selkeän strategian avulla toimenpiteiden suunnittelusta tulee keskittyneempää ja tehokkaampaa.
Valmennuspäivien aiheita:
- Strategia yrityksen kasvun ja kannattavuuden perustana
- Myynnin ja markkinoinnin strategiset työkalut
- Strategian jalkauttaminen organisaatioon
- Kilpailukykyjen ja -etujen tunnistaminen
- Pitkän aikajänteen strategisten toimenpiteiden priorisointi
Valmennuskokonaisuudessa suunnittelet ja rakennat yrityksellesi myynnin konseptin ja dokumentoit sen myynnin pelikirjaan. Opit myynnin johtamisen osa-alueet ja saat keinoja sekä työkaluja myyntitiimisi johtamiseen.
Valmennuspäivien aiheita:
- Myyntikonsepti ja myynnin pelikirja
- Voittavan tarjouksen elementit
- Myyntitiimin suorituksen johtaminen
- Myynnin esihenkilötaidot
- Myynnin johtamisen systematiikka
- SMART mittareiden määrittely myynnille
Valmennuskokonaisuudessa opit, mitä on moderni markkinointi ja opit käyttämään modernin markkinoinnin työkaluja, joiden avulla vahvistat yrityksesi myyntiä sekä työnantajamielikuvaa.
Valmennuspäivien aiheita:
- Vahva brändi ja työnantajamielikuvan merkitys
- Hyödynnä toimintaympäristön signaaleja ja ole edelläkävijä
- Monikanavainen viestintä
- Digitaalisen markkinoinnin työkalut
- Yrityksen verkkosivujen kehittäminen
- Myynti sosiaalisessa mediassa (social selling)
- Tuotteistaminen
Valmennuskokonaisuudessa opit lisäämään asiakasymmärrystä ja hyödyntämään tätä tietoa yrityksesi palveluiden muotoilussa. Lisäksi opit kehittämään ja johtamaan nykyisiä asiakassuhteitasi sekä kääntämään reklamaatiotilanteet mahdollisuuksiksi vahvistaa asiakastyytyväisyyttä.
Valmennuspäivien aiheita:
- Mitä on palvelumuotoilu?
- Palvelumuotoilun työkalut
- Asiakaslähtöinen toimintamalli
- Palvelumuotoilun trendit
- Arvopohjainen segmentointi
- Asiakassuhteiden johtaminen
- Asiakastietojärjestelmät
- Reklamaatioiden käsittely
Valmennuspäivien aikana kehität yrityksesi myyntityötä ja omia myyntitaitoja.
Valmennuspäivän aiheita:
- Työkaluja myyntitilanteisiin
- Myyntitilanteen harjoittelua
- Vaikuttava neuvottelutaito
Konsultointipäivien aikana kehität yrityksellesi ajankohtaisia asioita yhdessä valmentajan kanssa.
Konsultointipäivien aiheet määritellään etukäteen yhdessä valmentajan kanssa ja niitä voi hyödyntää sekä strategisen että operatiivisen tason toiminnan kehittämiseen. Konsultoinnissa syvennytään valitsemiisi aiheisiin, määritellään tavoitteet ja konkreettiset toimenpiteet, joilla varmistetaan tavoitteisiin pääseminen.
Konsultointipäivien ajankohdat ja paikka sovitaan tarpeidesi mukaan ja niihin voi osallistua myös muita yrityksesi henkilöitä.
Haluatko tietää kehitysohjelmasta lisää?
Ohjelman yhteyshenkilö Anne Mero vastaa lisäkysymyksiin mielellään!
OPAS: Miten luoda toimiva asiakkuusstrategia B2B-markkinoilla?
Tutustu oppaan kautta mm. kuinka B2B-asiakkuusstrategia luodaan ja miten asiakkuuksien hoitaminen tapahtuu käytännössä.
Lataa opas itsellesi tästä!
Mitä kehitysohjelmasta jää sinulle käteen?
Kirkastettu markkinoinnin, myynnin ja asiakkuuksien strategia, jonka avulla hahmotat selkeästi yrityksesi liiketoiminnalliset vahvuudet ja tavoitteet.
Myynnin konsepti, joka on dokumentoitu myynnin pelikirjaan.
Modernin markkinoinnin suunnitelma ja paljon erilaisia työkaluja hyödynnettäväksi.
Selkeämpi asiakasymmärrys ja ideoita palveluiden muotoilusta.
Asiakkuuksien johtamisen ja kehittämisen suunnitelma
Yrityksellesi personoitu kehityssuunnitelma, joka on laadittu yhdessä yritysvalmentajasi kanssa.
Aiempien osallistujien kokemuksia
Saimme paljon työkaluja niin myyntiin kuin markkinointiinkin. Konsultaatiopäivät olivat aivan erinomaisen hyödyllisiä.
– Finlon Oy
Yritys on kasvanut ja tarvittiin selkeämpi suunta ja apua sen löytymiseen. ”Pakottaa” pysähtymään ja miettimään asioita, joihin ei arjen keskellä ei muuten löydy aikaa.
– Visual Friday
Herätti nykytilaan. Vanhalla kaavalla ei voi aina mennä eteenpäin. Toimintatavat on päivitettävä.
– Kaukomaalaus Oy
Saatat pohtia vielä vastauksia näihin kysymyksiin:
Kehitysohjelma sopii sinulle jos…
olet yrittäjä, toimitusjohtaja tai myynnin, markkinoinnin ja asiakkuuksien parissa työskentelevä avainhenkilö, joka haluaa kehittää itseään ja omaa osaamistaan sekä johtaa yritystä kohti kannattavampaa liiketoimintaa.
Miten kehitysohjelma sopii seuraaviin tilanteisiin?
1. Olemme juuri kehittäneet toimintaamme?
Kehitysohjelma auttaa vahvistamaan jo tehtyjä toimenpiteitä ja selkeyttää omaa arkea. Kehitysohjelma kytkee asioita yhteen ja auttaa kohdistamaan resursseja niille tärkeisiin paikkoihin.
2. Olemme tehneet kaikkemme, mutta myynti ei vain kasva?
Kehittäminen voi olla vaikeaa yksin. Kehitysohjelma antaa mahdollisuuden analysoida tilanne rauhassa valmentajan kanssa ja luoda yhdessä suunnitelma, joka huomioi yrityksesi tavoitteet ja resurssit. Valmentajillamme on tietoa satojen eri yritysten kehitysprojekteista eri toimialoilta, ja he auttavat määrittämään konkreettiset toimenpiteet, joilla yrityksesi myynnin kasvu varmistetaan.
3. Meillä on vain muutama asiakas?
Kehitysohjelma soveltuu asiakkuuksien kehittämisen lisäksi hyvin myös oman sisäisen toiminnan tehostamiseen ja kannattavuuden parantamiseen. Yrityksen toimiessa vain muutaman asiakkaan kanssa on erityisen tärkeää pystyä varmistamaan toiminnan laadukkuus palveluprosessien kaikissa eri vaiheissa sekä tarjoamaan palveluita ennakoivasti, jotta kilpailijoiden on vaikeampi haastaa yrityksen asemaa yhteistyökumppanina.
4. Emme voi emmekä halua ottaa uusia asiakkaita?
Kova kysyntä luo yleensä haasteita erityisesti palveluprosesseille sekä kuormittaa avainhenkilöitä. Kehitysohjelma auttaa varmistamaan, että myynnin rakenteet ovat kunnossa ja asiakkaan kokema palvelun laatu pysyy korkeana kiireestä huolimatta. Ohjelma myös auttaa priorisoimaan omien asiakkuuksien kannalta tärkeimmät tehtävät ja vahvistaa oman työn hallinnan tunnetta. Tällä tavoin yritys pystyy varmistamaan, että asiakassuhteita kehitetään kiireestä huolimatta.
5. Asiakasviestintämme toimii, mutta haasteet ovat yrityksemme sisäisessä viestinnässä?
Valmennus tarjoaa toimintamalleja oman toiminnan ohjaamiseen ja niiden kautta selkeyttää myös kuvaa siitä, mihin asioihin sisäisessä viestinnässä on syytä keskittyä. On hyvä huomioida, että sisäisen viestinnän haasteet näkyvät hyvin usein myös asiakasrajapinnassa.
Valmennuskerrat pidetään kuukauden välein, kaksi peräkkäistä päivää kerrallaan. Valmennus tapahtuu arkipäivinä ja yhden valmennuspäivän kesto on n. 7,5 tuntia.
Lähitoteutusten valmennuspaikkana toimii keskeisen sijainnin omaava hotelli tai vastaava kokouspalvelujen tarjoaja. Etävalmennuksissa käytämme Microsoft Teams -sovellusta.
Huomioithan, että mikäli et pääsisi jollekin valmennuskerralle mukaan, niin aihealueet voidaan käydä kanssasi perusteellisesti läpi yrityskohtaisissa konsultointipäivissä.
ELY:n tarjoama 70% tuki sisältää de minimis -tukea ja kohdistuu ohjelman normaalihintaan, joka on 5300 EUR (+ alv 24%) / osallistuja.
Kehitysohjelman hinta yrityksellesi on 1590 EUR (+ alv 24%) / osallistuja. Valmennus- ja konsultointipäiviä on yhteensä 12, joten päiväkohtainen hinta on alle 150 EUR.
Osallistuminen laskutetaan ohjelman alettua ja halutessanne sen yksityiskohdista voidaan sopia tapauskohtaisesti.
Tiedustelethan mahdollisuutta varata kaksi erillistä paikkaa ohjelmaan.
Kehitysohjelmaan sisältyy kaksi yrityskohtaista konsultointipäivää. ELY tarjoaa mahdollisuuden saada rahallista tukea myös lisäkonsultaatiopäiviä varten, mikäli yritykselläsi on tarve jatkaa kehitystyötä yhdessä valmentajan kanssa. ELY-tuettuja lisäkonsultaatiopäiviä on mahdollista saada kolmen vuoden aikana yhteensä 15 päivää.
Markkinoinnin ja asiakkuuksien johtamisen kehitysohjelman huippuvalmentaja
Balentor Oy on v. 1993 perustettu suomalainen valmennus- ja konsultointiyritys, joka toimii erityisesti johtamisen, myynnin, liiketoiminnan ja strategian sekä työyhteisön kehittämisen alueilla. Olemme vuosien varrella valmentaneet lukuisia yrityksiä, joista monet jatkavat edelleen asiakkainamme. Valmennusohjelmiemme valmentajien keskiarvopalaute on 4,6 asteikolla 1-5.
Varaa paikkasi!
Pääset ilmoittautumaan alustavasti mukaan ELY-tuettuun kehitysohjelmaan täyttämällä lomakkeen. Alustava ilmoittautuminen ei sido teitä mihinkään. Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä, joten alustava ilmoittautuminen ei takaa paikan saamista. Olemme yhteydessä ilmoittautumisenne jälkeen sopiaksemme käytännön asioista.