image Videoblogisarja:
Eväitä digitalisaation pyörteisiin
image Läpi lasikatosta – uudistutko myyjänä?

Ota yhteyttä

    Miten voimme olla avuksi?


    Miltä onnistuminen näyttää?

    Monissa organisaatioissa kiinnitetään paljon huomiota siihen miltä oma organisaatio näyttää suhteessa muihin toimialan organisaatioihin. On tietysti hyödyllistä ymmärtää missä kilpailijat menevät, mutta ulkoinen vertailu voi johtaa myös harhaan.

    Saman toimialan organisaatioiden tilanne ja strategia voi poiketa paljon toisistaan ja sen myötä myös olennaiset onnistumistekijät on erilaisia.

    Ulkoista vertailua huomattavasti vähemmän kiinnitetään huomiota siihen, mikä tuottaa hyvää asiakas- tai henkilökokemusta tai liiketoimintatuloksia omassa organisaatiossa. Usein eri näkökulmien yhdistämistä rajoittaa tiedon pirstaleisuus – henkilöstöjohto vastaa henkilöstöön liittyvistä kyselyistä ja myynnin johto asiakaskokemuksen mittaamisesta. Siilomaisesti tarkasteltuna asiat priorisoituvat sen mukaan, missä on eniten parannettavaa, eikä sen mukaan mikä on tavoiteltavien tulosten näkökulmasta tärkeintä.

    Miten löydät oman organisaatiosi tärkeimmät onnistumistekijät

    1. Tunnista parhaat:
      Mitkä yksiköt / tiimit toimivat parhaiten? Ketkä tuottavat parasta asiakaskokemusta? Ketkä saavat aikaan parhaita liiketoimintatuloksia?
    2. Tunnista yhteiset piirteet:
      Mitkä ovat yhteiset piirteet parhaiten onnistuvien osalta? Mitä parhaiten onnistuvat tekevät eri tavalla kuin muut? Vertailun kautta päästään kiinni teidän organisaationne omiin onnistumistekijöihin, löydetään tulosten taustalla olevat toimintamallit ja voidaan soveltaa niitä laajemmin.
    3. Kehitä sisältöjä kasvaneen ymmärryksen kautta:
      Vahvista onnistumisia tuottavien tekijöiden painoarvoa asiakas- ja henkilöstökyselyissä sekä johtamisarvioinneissa. Vähennä niiden tekijöiden osuutta, joilla on vähäinen vaikutus onnistumista selittävänä tekijänä. Näin saat jatkossa entistä tarkempaa tietoa onnistumiseen vaikuttavista tekijöistä.

    Jouni Kahelin
    Tutkimusjohtaja
    0400 894 959
    jouni.kahelin@balentor.fi

    Tilaa uutiskirjeemme

    Haluaisitko saada tuoreinta tietoa asiakkuuksien, johtamisen ja liiketoiminnan kehittämisestä suoraan sähköpostiisi?

    Liity avainhenkilöiden joukkoon, joille kokoamme ja toimitamme parhaat palat muutaman kerran vuodessa suoraan omaan sähköpostiin.
    Halutessasi voit peruuttaa uutiskirjeen tilauksen milloin vain.

    Avatar photo
    Jouni Kahelin
    Tutkimusjohtaja
    0400 894 959
    Kirjoitukseen liittyvät
    • Kaikki
    • Kirjoittajan
    • Kategorian
    • Tagien mukaan