Myynnin tehostaminen HubSpotin avulla
HR-Ikkunat on perheyritys, joka valmistaa ja myy ikkunoita niin rakentajille kuin remontoijille. Yrityksen asiakaskunta koostuu kodinomistajista sekä ammattilaisista kuten rautakaupoista ja rakennusliikkeistä. Balentor auttoi HR-Ikkunoita markkinoinnin ja myynnin kehittämisessä sekä HubSpotin käyttöönotossa.
HR-Ikkunoiden lähtötilanne
HR-Ikkunoilla on käytössään toiminnanohjausjärjestelmä, joka ei tue riittävän tehokkaasti yrityksen myyntiä, markkinointia tai raportointia. Myynnin ja markkinoinnin kehitystyön yhteydessä heille suositeltiin HubSpotin käyttöönottoa näiden toimintojen tueksi. Yritys yritti ottaa HubSpotin käyttöön itsenäisesti, mutta ilman konkreettisia tuloksia.
Ulkopuolinen apu auttoi käyttämään HubSpottia monipuolisesti.
Tavoitteet
Kehityshankkeen tavoitteena oli ottaa HubSpot käyttöön markkinoinnin, myynnin ja asiakkuuksien hallinnan tehostamiseksi. Tavoitteena oli liidien, tarjouspyyntöjen ja kauppojen määrän kasvattaminen sekä myyntiprosessin sujuvoittaminen. Samalla tavoitteena oli parantaa viestintää nykyisten ja potentiaalisten asiakkaiden sekä yhteistyökumppaneiden suuntaan.
Iso askel on tullut eteenpäin tarjouskannan seurannassa. Nykyään pystyy nopealla silmäyksellä näkemään missä mennään.
Yhteistyön merkittävimmät hyödyt
Ikkunat rakentamiseen ja ikkunaremonttiin
HR Ikkunat on valmistanut ikkunoita suomalaisiin koteihin jo yli 60 vuotta. Olipa kyseessä uudiskohde tai ikkunaremontti, omakotitalo, vapaa-ajan asunto, rivitalo tai kerrostalo, ratkaisut suunnitellaan ja toimitetaan juuri kohteen tarpeiden mukaisesti kilpailukykyiseen hintaan. Ikkunat tehdään käsityönä puusepäntehtaalla Pohjois-Pohjanmaalla.
On aina ilo aloittaa yhteistyö yrityksen kanssa, jolla on selkeästi tekemisen meininkiä ja intoa kehittää toimintaansa. HR-Ikkunoilla tämä näkyi vahvasti. Vaikka myyjät olivat usein liikkeellä, pystyimme ketterän toimintamallin ansiosta etenemään askel kerrallaan. Työkalut saatiin otettua tehokkaasti käyttöön ja ne alkoivat tukea yrityksen myyntiä ja käytännön työtä heti alusta alkaen.
Markus Söderström
Kehitysasiantuntija, Balentor
Markkinoinnin, myynnin ja asiakkuudenhoidon kehittäminen. HubSpotin kytkeminen liiketoimintaan.
HubSpotin asiakaskeskeiset hyödyt
Haastattelimme kolmea asiantuntijaa HubSpotin asiakaskeskeisistä hyödyistä. Paneuduimme hyötyihin toimitusjohtajan, myyntipäällikön ja markkinointipäällikön näkökulmasta.