image Paytrail
Asiakaskokemuksen ja myynnin muutos
image Oiwa Solutions
Markkinoinnin ja asiakkuuksien johtaminen

Ota yhteyttä

    Miten voimme olla avuksi?


    TALVEA – Markkinoinnin ja asiakkuuksien johtaminen

    Verkostoitumista ja aitoa tukea toimintaan – myös etänä

    TALVEA on suomalainen, noin parikymmentä henkeä työllistävä, talous-, laki-, vero- ja tilintarkastuspalveluja tuottava yritys. Erityisesti verotus on heidän ydinosaamistaan ja he ovatkin mukana useissa erilaisissa yrityskaupoissa ja -järjestelyissä. TALVEA palvelee laajasti sekä yritysasiakkaita että julkishallinnon organisaatioita. Asiakaskanta on monipuolinen sekä useita toimialoja kattava ja jokainen asiakas palvellaan aidolla ammattitaidolla. Balentorin Markkinoinnin ja asiakkuuksien kehitysohjelmaan TALVEALTA osallistui asiakkuuspäällikkö Sari Leipälä, joka kertoi hymyssä suin kokemuksiaan yhteistyöstämme.

    Miksi TALVEA päätti osallistua kokonaisvaltaiseen kehitysohjelmaan?

    – Koska olemme kohtuu pieni yritys, on itselläni suhteellisen suuri vastuualue. Vastaan meillä myynnistä, markkinoinnista ja asiakkuuksista ja nyt on ollut pidemmän aikaa tunne, että tarvitsen sparrausta ja tukea, että pääsen etenemään seuraavalle stepille omassa roolissa. Markkinoinnin ja asiakkuuksien johtaminen -kehitysohjelmasta huomasin heti, että päivien sisällöt osuivat juuri siihen, mihin itse toivoin sparrausta!

    – Yrityksen tasolla meillä oli useampia yksittäisiä juttuja, joihin haluttiin tukea. Esimerkiksi markkinointiin ei olla oikeastaan panostettu. Siihen sain todella hyviä eväitä tästä koulutuksesta! Lisäksi oli useampia sellaisia uusia asioita, esimerkiksi rekrytointiprosessi, johon kaipasin apua ja tukea. Ja sitä kyllä sain!

    – Yhtenä isona toiveena itselläni oli, että kehitysohjelmaan lähtiessä tapaisin henkilöitä, jotka ovat samassa roolissa kuin minä. Ihminen nimittäin kovasti kaipaa sellaisia kontakteja, joiden kanssa voisi vaihtaa ajatuksia ja ideoita omasta vastuualueestaan. Eli myös tästä verkostoitumisesta oli todella suuri hyöty!

    Varmasti sitten, kun on se kohta, että tulee päästä omassa työssä taas seuraavalle tasolle, niin ollaan Balentoriin yhteydessä! Suosittelen kyllä lämpimästi kaikille!

    Digiloikan seurauksena etätoteutukset tulivat tutuiksi kaikille

    – Balentorin etätoteutukset sujuivat todella hyvin! Ensimmäinen tapaaminen koko porukan kesken ehdittiin onneksi pitää kasvotusten ja samassa tilassa, sillä oli todella tärkeää tutustua ihmisiin ja rakentaa hyvä yhteishenki ensimmäisten koulutuspäivien aikana. Sen jälkeen etäkoulutuksiin siirtyminen toimi todella hienosti, kun ihmiset jo tunsivat toisensa. Näin kynnys keskustella verkkoyhteyksien välityksellä oli paljon matalampi. Näiden onnistuminen toki riippuu myös kouluttajista, mutta etätoteutuspäivät olivat lähtökohtaisesti todella hyvin toteutettuja.

    Ylipäätään TALVEALLA oltiin erittäin tyytyväisiä toteutukseen ja etävalmennuksiin siirtymisen hoitamiseen. Digiloikka oli monelle yritykselle yllätys, mutta Balentorilla on hyödynnetty etätyöskentelyn mahdollistavia välineitä jo ennen koronamyrskyäkin, jonka takia siirtymä pystyttiin hoitamaan pehmeästi.

    Ohjelmaan kuului lisäksi kaksi yrityskohtaista konsultointipäivää, jotka koettiin TALVEALLA todella hyödyllisinä. Konsultointien alussa käytiin lyhyesti läpi yrityksen lähtötilanne sekä osallistujan toiveet ja tavoitteet konsultointipäiville. Päivien lopuksi sitten katsottiin, päästiinkö tavoitteisiin.

    Yrityskohtainen konsultointi luo aitoa kilpailuetua

    – Yrityskohtaisessa konsultoinnissa valmentajakumppanimme Petri Saarinen sai todella hyvin kiinni niistä kipupisteistä, joihin tarvitsimme tukea ja sparrausta! Kaikki sujui hänen kanssaan hyvin ja on todella tärkeää, että ymmärrys pelaa kumpaankin suuntaan. Se on lähtökohta onnistuneelle konsultoinnille valmentajan oman asiantuntemuksen lisäksi. Nämä konsultoinnit olivat erittäin hyödyllisiä!

    – Rakensimme lisäksi monta konkreettista työkalua käytännön työn tueksi. Esimerkiksi myynnin tavoitteet, mittarit ja seuranta -malli. Lisäksi mietittiin juuri työn alla olleen myyjärekrytoinnin palkkiomallia ja saatiin luotua siihen otollinen kehys. Rakennettiin myös ihan konkreettinen markkinoinnin vuosikello, jotta voidaan seurata sitä, mitä tapahtuu milloinkin.

    – Varmasti sitten, kun on se kohta, että tulee päästä omassa työssä taas seuraavalle tasolle, niin ollaan Balentoriin yhteydessä! Suosittelen kyllä lämpimästi kaikille!


    TALVEA Oy on vuonna 2014 perustettu kotimainen talous-, laki-, vero- ja tilintarkastuspalvelujen tarjoaja. Tavoitteena on yhdistää numerot ja juridiikka sekä palvella jokainen asiakas heidän ansaitsemallaan ammattitaidolla. Erityisosaamiseen lukeutuu yrityskaupat ja verotuksen syvällinen hallinta. Asiakkaat kiittävät TALVEAA erityisesti reagointinopeudesta, asiakaspalveluhenkisyydestä ja substanssiosaamisesta. TALVEA on lämminhenkinen ja huolehtiva. Yhteistyöt tehdään aidosti yhdessä.