image Perjantaipuhetta johtamisesta – podcast Jakso 1: Tavoitteet vs. odotukset – vai sittenkin molemmat? image Whitepaper
B2B-asiakkuusstrategia

Ota yhteyttä

    Miten voimme olla avuksi?


    Selkeyttä asiakastyöhön asiakkuusstrategian avulla!

    Onko asiakkuuksien hoito hallussa? Tiedätkö jo, miten asiakkuuksia tulisi ylläpitää ja kehittää? Kerromme tässä blogissa lyhyesti, mikä asiakkuusstrategia on ja mitä sillä tavoitellaan. Jos haluat tietää tarkemmin, mitä B2B-asiakkuusstrategian luominen edellyttää, lataa whitepaperimme!

    Asiakkuusstrategia määrittelee, minkälaiset asiakkaat ovat yritykselle tavoiteasiakkaita, ja miten yritys voi kehittää omaa toimintaansa vahvistaakseen asiakassuhteita. Asiakkuusstrategian lähtökohtana on aina asiakkaiden tunteminen ja heidän tarpeidensa syvällinen ymmärtäminen. B2B-asiakkusstrategia pohjautuu yrityksen strategiaan, sillä asiakkuusstrategia toteuttaa omalta osaltaan yrityksen liiketoimintastrategiaa. Ilman asiakkuusstrategiaa asiakkuuksien hoitamisesta ja hallinnasta puuttuu johdonmukaisuus ja päämäärätietoisuus.

    ”Usein yrityksissä 20 % asiakkaista tuo 80 % liikevaihdosta.”

    Olet varmasti törmännyt yllä olevaan lauseeseen ennenkin. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että tiettyjä asiakkuuksia ei tarvitsisi hoitaa lainkaan. Sen sijaan asiakkuusstrategian tarkoitus on varmistaa, että yritys hoitaa ja kehittää sille tärkeitä asiakkaita niiden arvon ja potentiaalin mukaan.

    B2B-asiakkuusstrategian tavoitteena on rakentaa tehokas toimintatapa, jossa varmistetaan tärkeimpien ja parhaimpien asiakkaiden tyytyväisyys ja pysyvyys, mutta samalla tehdään myös askelmerkit uusien asiakkuuksien suhteen: minkälaisia asiakkaita haluamme ja miten heidät saamme? Tarkoituksena on siis siirtyä asiakkuuksien hoitamisesta asiakkuuksien johtamiseen.

    Tarjoamme apua B2B-asiakkuusstrategian kehittämisessä ja sen liittämisessä osaksi koko liiketoiminnan strategiaa. Jos haluat kuulla aiheesta lisää, lataa whitepaper tai ota meihin yhteyttä!

    Tilaa uutiskirjeemme

    Haluaisitko saada tuoreinta tietoa muutoksen vauhdittamisesta ja liiketoiminnan kehittämisestä suoraan sähköpostiisi?

    Liity avainhenkilöiden joukkoon, joille kokoamme ja toimitamme parhaat palat suoraan omaan sähköpostiin.
    Halutessasi voit peruuttaa uutiskirjeen tilauksen milloin vain.

    Ota yhteyttä

    Keskustellaanko lisää muutoksen vauhdittamisesta teidän tilanteestanne käsin?


      Jos tarjouspyynnössänne on liitteitä, voitte lähettää tarjouspyynnön osoitteeseen info@balentor.fi

      Avatar photo
      Balentor
      Me olemme kumppanisi muutoksessa ja kehityksessä. Autamme asiakkaitamme saavuttamaan päämääränsä toteuttamalla laajoja kehitysohjelmia, räätälöityjä täsmävalmennuksia sekä tutkimuksia ja arviointeja. Toimimme erityisesti johtamisen, asiakaskokemuksen, myynnin sekä työyhteisön kehittämisen alueilla.
      Kirjoitukseen liittyvät
      • Kaikki
      • Kirjoittajan
      • Kategorian
      • Tagien mukaan