Mitkä vuoden 2018 blogeistamme ovat olleet suosituimpia?
Kokosimme yhteen eniten lukijoita kiinnostaneet blogimme, joista voit nauttia joulun ja uuden vuoden kynnyksellä! Inspiroidu liiketoiminnan, johtamisen, asiakaskeskeisyyden ja myynnin laaja-alaisesta kehittämisestä. Ota talteen vinkit tutkimuksien toteuttamisesta ja käytäntöön viemisestä.
Tilaa uutiskirjeemme ja saat blogit jatkossa kätevästi sähköpostiisi.
Näin pysyt ajan tasalla tämän hetken kuumimmista puheenaiheista
liiketoiminnan kehittämisen saralla!
1. Asiakaspalvelun menestystekijät
Miltei varmin tapa alittaa asiakkaan odotukset on olettaminen: ”kyllähän me ne tiedetään”. Tiedättekö oikeasti? Asiakaspalvelun menestystekijöistä puhuttaessa, aito asiakasymmärrys on teema, jonka päälle on hyvä lähteä rakentamaan. Lisäksi ilman systemaattista asiakkaan palautetiedon keruuta ja sen hyödyntämistä, olemme jälleen olettamuksien äärellä. Valmentajamme Teemu avaa ajatuksiaan aiheesta tarkemmin blogissaan.
2. Sisäinen ja ulkoinen markkinointi
Asiakkaan valta markkinoilla on kasvanut viime vuosina radikaalisti. Mistä tämä johtuu? Entä mitä asiakkaan vallan kasvu tarkoittaa organisaation sisältä päin katsottuna? Markkinointi ei myöskään ole vain myyntiä. Parhaissa organisaatioissa markkinointi ymmärretäänkin asiakaskeskeistä toimintaa ohjaavana ajattelutapana. ja entistä tärkeämmäksi menestystekijäksi nousee asiakkaan onnistumisen kokemuksen varmistaminen. Lue Pekan ajatuksia lisää blogista!
3. Myyjän työpaikka on asiakkaan mielessä
Asiakas tekee lopullisen ostopäätöksen tunteella ja perustelee sitä järjellä. Hyvät myyjät liikkuvatkin järkitasolla, mutta huippumyyjät liikkuvat myös tunnetasolla. Mitä tämä sitten tarkoittaa myyjän osalta konkreettisesti? Tee ja uskalla tehdä asioita eri tavalla! Jäät varmasti asiakkaan mieleen. Lue Kertin 9 vinkkiä blogista!
4. Itseohjautuvuus vie esihenkilön työt
Vanhan ajattelutavan mukaan organisaatio tai tiimi oli pulassa, jos esihenkilö ei ollut koko ajan paikalla tai vähintään tavoitettavissa. Tämä tapa ei kuitenkaan enää toimi – onneksi. Tänä päivänä organisaation kellotaajuus ei salli, että kaikki ratkaisut täytyy tulla kysymään tai vähintään hyväksyttämään esihenkilöllä. Korvaamattomasta esihenkilöstä tulee pikemminkin tiiminsä tulppa. Lue aiheesta tarkemmin Ossin blogista!
5. Näin viet henkilöstökyselyn seuraavalle tasolle – viisi vinkkiä
Henkilöstökyselyn tärkein tehtävä on tukea organisaation tavoitteita, strategiaa ja arvoja. Käynnistäessäsi kyselykierrosta seuraavan kerran, pysähdy miettimään, miten arviointi voitaisiin viedä organisaatiossanne seuraavalle – strategiselle – tasolle! Henkilöstökyselyn hyödyllisyys mitataan lopulta siinä, millaisia vaikutuksia tuloksista johdetulla toiminnalla on organisaatioon kokonaisuutena sekä tiimi- ja yksilötasolla. Lue 5 vinkkiä henkilöstökyselyn toteuttamiseen Jounin blogista!
Tilaa uutiskirjeemme
Haluaisitko saada tuoreinta tietoa asiakkuuksien, johtamisen ja liiketoiminnan kehittämisestä suoraan sähköpostiisi?
Liity avainhenkilöiden joukkoon, joille kokoamme ja toimitamme parhaat palat muutaman kerran vuodessa suoraan omaan sähköpostiin.
Halutessasi voit peruuttaa uutiskirjeen tilauksen milloin vain.